dijous, 10 de desembre del 2009

Visc a Arenys de Munt !!!

Benvolguts de nou, avui no tenia la mes mínima intenció d’escriure res al meu bloc, però ahir parlant amb una veïna del poble, va fer-me una "critica" que certament m’ha donat que pensar. Vaig convidar-la (com faig amb molts) a llegir el meu blog i ves per on va dir-me que li agradava però va preguntar-me si hi havia alguna cosa d'Arenys de Munt que m’agradés doncs sols hi havia crítiques, doncs bé, de resultes d’això he decidit explicar el que en penso i el perquè de tot plegat.

A mitjans del 2007, hi va haver-hi l’enrenou de "cal espàrrec" i d’allà vaig sorgir jo, un personatge crític amb la manera de fer del consistori doncs volia tirar-me a terra casa meva. Aquests son els orígens del "fantasmet" i a partir d’allà vaig començar a criticar tot allò que no em semblava bé del poble, no amb ànim de criticar-lo efusivament, si no amb la intenció de que al fer les corresponents crítiques aquestes servissin per millorar les coses, doncs donat que m’estimo el meu poble, vull que sigui exemplar, perfecte, còmode i tots aquells adjectius que puguin passar pel cap que una persona voldria del seu entorn.

En reflexió d’això dir-vos que certament hi ha hagut molta crítica, però també alabances (si no podeu llegir els resums de les bredes, festivitats, etc...).

Dit això, i perquè veieu que m’estimo el poble, us faig quatre línies de coses que valen la pena d'Arenys de Munt (sols es petit esbós, hi ha milers de coses que valen la pena), però us faig una petita llista, i que segur també us farà pensar-hi i reflexionar-hi.

1.- La Gent

No seria Arenys de Munt si no hi tingues la seva gent i es que tot passejant pel poble t’adones. La gent es saluda, parla, comenta, xafardeja i a l’estiu, viu al carrer. Aquestes coses sols es viuen als pobles, son símbol de la seva identitat i personalitat pròpia. Els Arenyecs som peculiars com a tal i des del 13S a més som coneguts per tot arreu i admirats. No us sentiu orgullosos de ser d'Arenys de Munt?? Jo moltíssim !!!

2.- La riera

M’encanta la riera, es única, genial, formidable, es la artèria de la nostra vila, val a dir també que ara mateix està feta un nyap. Però no em direu que no es peculiar??? quan hi ha una fira, la nit de reis, les rierades, tot això dona cert to diferenciador de la resta de poblacions que existeixen. Si es cert però que cal arranjar-la d’una manera definitiva. Però tot i així, que no ens toquin la riera, es nostra !!!

3.- Festes i tradicions

No em direu que no n’hi ha de curioses i divertides??? tret de les pròpies de la festa major (aquestes les trobem a tot arreu), també tenim trets diferencials i folklòrics propis, la nit de naps n’és un bon exemple, una tradició genial, única, heretada per les viles veïnes i que fa que aquesta nit passi a ser de màgica a especial. Tant mateix altres tradicions que tenim son per exemple la dansa d'Arenys de Munt amb les seves "espolsades", moviment curiós !!! També tenim menjars com per exemple el relleno de St. Martí o les genials cireres d’en roca. També es terra de bolets, rovellons, lleteroles, fredolics, camagrocs i un llarg etc.

Gaudim també d’una marxa popular dels termes que any rere any, va augmentant la seva participació i que fa que vingui gent de totes les contrades, la plaça es converteix en tot un espectacle que barreja esport amb tradició, i en Joan "el niño" amb les seves botifarres !!!. Podria estar escrivint hores sobre les festes i tradicions, però tampoc vull allargar-me massa.

4.- Masies i construccions

Podem gaudir de masies típiques catalanes al vell mig del poble (can Rosell, can sala de Baix, etc...) així com torres de defensa o d’altres construccions úniques (can sala de dalt, torre del moro, etc...), així doncs es un poble amb molta diversitat i amb construccions històriques. Així mateix també hi ha nyaps de meitats del S. XX com pot ser l’edifici de la puntaire, tros de ciment mal col·locat i antiestètic.

I d’altres coses que m’agraden del poble es, per exemple, la olor de llar de foc ara a l’hivern pel carrer o bé les "enramades" a les bredes, el seu monumental pessebre !! i un llarg etc.

Així doncs, un cop demostrada la meva "innocència" en pro d'Arenys de Munt, us faig saber que:

SEGUIRÉ AMB LA CRÍTICA CONSTRUCTIVA DE CARA A LA VILA... !!!!

Visca Arenys de Munt